معلم

ساخت وبلاگ

آب نمک بعد از ايمپلنت دندان

آب نمک بعد از ايمپلنت دندان جزء مراقبت هايي است که بايد براي افزايش ماندگاري و حفاظت از ايمپلنت دندان آن را انجام داد. معمولا پزشکان توصيه مي کنند براي جلوگيري از عفونت  به صورت روزانه قرقره کردن آب نمک بعد از ايمپلنت دندان را فراموش نکنيد.

آب نمک بعد از ايمپلنت دندان

در صورتي که موارد بهداشتي را رعايت نکنيد پلاک‌هايي در اطراف دندان ايمپلنت شده و ديگر دندان ها تجمع مي کنند که به مرور موجب از بين رفتن دندان و پوسيده شدن آن مي شوند. البته ايمپلنت دندان هرگز پوسيده نمي شود زيرا از مشتقات فلزي ساخته شده است. دنداني که از ريشه طبيعي خود باشد در معرض پوسيدگي دنداني هست اما دندان ايمپلنت شده هرگز دچار پوسيدگي نخواهد شد. براي کسب اطلاعات بيشتر درباره ايمپلنت و هزينه آن به لينک زير مراجعه کنيد.

قيمت ايمپلنت دندان

آب نمک بعد از ايمپلنت دندان

طبيعي است که همه افراد پس از درمان و جراحي هاي دندان پزشکي کمي احساس خشکي دهان و ناراحتي داشته باشند و آن هم به دليل طولاني باز ماندن دهان و خشکي مخاط آن است. البته اين علامت ها موقتي است و بدون آن که نيازي به دارو يا مسکن باشد بهبود ميابد. گاهي نيز ممکن است بعد از پايان جراحي دندان پزشکي بيمار خونريزي متوقف نشود و مجبور به استفاده از گاز استريل باشد. در اين صورت بايد تقريبا هر 45 دقيقه تا يک ساعت گاز استريل خود را تعويض کنيد و زماني که در دهان شما قرار دارد با کمي فشار ملايم آن را نگهداريد تا باعث متوقف شدن خونريزي جراحي شويد. تعويض پي در پي گاز استريل باعث مي شود خونريزي متوقف نشده و خطرات احتمالي بيشتر شود به همين علت توصيه مي شود بين 45 دقيقه تا يک ساعت يک بار گاز استريل خود را عوض کنيد.

آب نمک بعد از ايمپلنت دندان

به مدت 24 ساعت پس از انجام جراحي مهم ترين زمان براي مراقبت از دندان ايمپلنت شده است.  و بايد از انجام برخي موارد به شدت پزهيز کنيد. مواردي که بهتر است در 24 ساعت اوليه انجام نپذيرد عبارتند از:

  • عدم استعمال انواع دخانيات پس از جراحي
  • عدم استفاده از ني براي نوشيدني ها زيرا باعث افزايش خونريزي مي شود.
  • عدم استفاده از نوشيدني و مشروبات الکلي تا بهبودي کامل بيمار
  • عدم استفاده از هر گونه نوشيدني گاز دار مانند نوشابه، دلستر يا دوغ گاز دار
  • عدم مصرف نوشيدني هاي داغ و لب سوز، زيرا موجب افزايش خونريزي در نواحي ايمپلنت شده مي شود.
  • عدم انجام اموري مانند تخليه شديد محتويات دهان يا بيني. اين فشار شديد مي تواند آسيب جدي به ايمپلنت تازه نصب شده برساند.

 مواردي که بهتر است بلافاصله بعد از جراحي آن ها را انجام دهيد تا پروسه درمان و بهبودي شما به خوبي و در کوتاه ترين زمان ممکن انجام شود عبارتند از:

  • استفاده از مواد غذايي نرم و ولرم بدون استفاده از ني و امثال آن
  • استفاده از موادغذايي داراي کلسيم مانند بستني، دوغ و شير براي سرعت بخشيدن به رشد استخوان اطراف ايمپلنت دندان.
  • شست و شوي مناسب دهان و ناحيه ايمپلنت شده با استفاده از محلول کلرهگزيدين به صورت 3 الي 4 مرتبه در طول روز
  • مسواک و نخ دندان زدن بسيار ملايم ناحيه ايمپلنت شده
  • استفاده از کمپرس آب يخ براي ناحيه ايمپلنت شده
  • استفاده از آب نمک بعد از ايمپلنت به صورتي که آب نمک کاملا رقيق شده باشد ( استفاده از 1 الي 2 قاشق شربت خوري نمک در يک ليوان) که تقريبا 2 مرتبه در روز از آن استفاده کنيد.
  • استفاده از ژل هاي ضد عفوني کننده دهان و دندان ها براي جلوگيري از عفونت کردن بخيه هاي دنداني
  • آب نمک بعد از ايمپلنت دندان

مزيت ايمپلنت دندان نسبت به دندان مصنوعي و روکش دندان چيست؟

مزيت هاي انواع ايمپلنت دندان نسبت به دندان مصنوعي ، روکش دندان  و بريج باعث شده است امروزه اغلب افراد به دنبال استفاده از اين روش باشند. براي آن که بتوانيد گزينه مناسبي براي کاشت ايمپلنت دندان باشيد بهتر است بلافاصله بعد از کشيدن دندان خراب شده يا شکسته اقدام به کاشت ايمپلنت نمائيد. زيرا لثه و استخوان فک در صورتي که ريشه دندان را درون خود نداشته باشند به مرور در هم فرو رفته و به شدت تحليل مي روند. تحليل استخوان فک  باعث مي شود امتياز کاشت يک ايمپلنت خوب را از دست بدهيد.

اما جاي نگراني نيست  زيرا براي کاشت ايمپلنت دندان دو جراحي تکميلي به نام پيوند استخوان و ليفت سينوس وجود دارد که مي تواند مشکل تحليل استخوان فک را به خوبي درمان کند. و بيمار را براي انجام کاشت ايمپلنت دندان آماده کند.  دليل اين دو جراحي اين است که ايمپلنت براي جوش خوردن و استحکام کافي نياز به تراکم و کيفيت خوبي از استخوان فک دارد. به صورت که تراکم استخوان فک موفقيت يا عدم موفقيت کاشت ايمپلنت دندان را تضمين مي کند.

آيا ايمپلنت باعث سرطان مي شود؟

دنداني که ايمپلنت مي شود نيازي به پشتيباني و تکيه کردن به دندان هاي اطراف خود ندارد و همين باعث مي شود سلامت دندان هايي که در اطراف ايمپلنت هستند با وجود آن تضمين شود. ضمنا استخوان فک براي سلامت دندان هاي خود و عدم حرکت آن ها  نياز به  ريشه همه دندان ها دارد. در غير اين صورت ممکن است دندان ها به سمت ناحيه اي که داراي ريشه دندان نيست حرکت کرده و ترتيب خود را از دست بدهند. اما ايمپلنت مانند ريشه درون استخوان فک قرار مي گيرد و باعث مي شود دندان ها هر يک در مکان خود باقي بماند و دچار حرکت نشود. اين در صورتي است که دندان مصنوعي يا بريج دندان داراي ريشه نيستند و همين باعث مي شود به مرور زمان دندان هاي طبيعي حرکت کرده و ترتيب و نظم خود را از دست بدهند.  همچنين براي بريج دندان نياز به حمايت دندان مجاور داريم.

بدين صورت که بايد دندان هاي مجاور به صورت پايه براي بريج قرار بگيرند براي پايه  قرار گرفتن بايد بخشي از دندان تراشيده شود  و ساختار دندان دچار تغيير شود. اما در ايمپلنت دندان هاي مجاور دچار تغيير ساختار نمي شوند بلکه سلامت آن ها به خوبي حفظ مي شود. زماني که ايمپلنت درون استخوان فک قرار مي گيرد و جوش مي خورد ديگر امکان لثه شدن و جا به جايي آن وجود ندارد اما ممکن است در استفاده از از بريج يا دندان مصنوعي لق شدن و جا به جايي آن ها را تجربه کنيد.

معلم...
ما را در سایت معلم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر osttudentt بازدید : 184 تاريخ : پنجشنبه 18 فروردين 1401 ساعت: 19:22

به طور کلي نصب برنامه ي آفيس براي هر سيستم کامپيوتري لازم است اما براي ديگر برنامه ها مي توان بر حسب نياز و سليقه اقدام به نصب آن ها کرد.

 

s2_z1t6.jpg



قطعا بعد از نصب و فعال سازي ويندوز بايد اقدام به نصب نرم افزارهاي مهم و مورد نياز کرد، يکي از مهم ترين نرم افزارها که وجود آن در ويندوز و انجام فعاليت هاي رومزه اهميت بسيار بالايي دارد برنامه ي آفيس (office) مي باشد، به طور کلي نصب برنامه ي آفيس براي هر سيستم کامپيوتري لازم است اما براي ديگر برنامه ها مي توان بر حسب نياز و سليقه اقدام به نصب آن ها کرد.

پيغام فعال نبودن ويندوز
به طور کلي بعد از نصب ويندوزهاي مختلف با پيغامي مبني بر فعال يا اکتيو نبودن ويندوز مانند your windows license will expire soon رو به رو خواهيد شد، اين پيغام نشان دهنده ي آن است که شما بايد ويندوز را فعال کنيد، در مقاله اي تحت عنوان حل ارور your windows license will expire soon در سايت رايانه کمک ما تمامي راه هاي حل اين مشکل را براي شما عزيزان بازگو کرده ايم، ميتوانيد با روش هاي مختلف رفع اين مشکل در اين مقاله آشنا شويد.
 

فعال کردن Windows و آفيس
براي فعال کردن Windows و آفيس علاوه بر اين که مي توان از لايسنس قانوني استفاده کرد، نرم افزارهاي مختلفي نيز در اين زمينه وجود دارند که به کمک آن ها مي توان سيستم عامل ويندوز و نرم افزارهاي گروه آفيس را فعال کرد.
ما در اين مقاله تصميم داريم به آموزش فعالسازي ويندوز و آفيس بپردازيم، شما همچينين مي توانيد با خريد پکيج آموزش رايانه کمک در حوزه هاي مختلف نصب و راه اندازي سيستم، آنتي ويروس ها، نرم افزارهاي آفيس و فتوشاپ و همچنين راه اندازي سايت توسط وردپرس مهارت هاي لازم را کسب کنيد.
 

چرا به فعال سازي ويندوز نياز داريم؟
فعالسازي و اکتيو کردن ويندوز از اهميت بالايي برخوردار مي باشد همان طور که مي دانيد مايکروسافت هر ساله امکانات و آپديت هاي فراواني را به ويندوزهاي مختلف مي افزايد و افراد براي دستيابي به اين امکانات بايد از ويندوزهاي اکتيو و فعال استفاده کنند در صورتي که از ويندوز به صورت قانوني استفاده کرده باشيد يعني با خريداري لايسنس معتبر و فعال کردن سريال ويندوز در بخش Activation ويندوز را فعال کرده باشيد مي توانيد به راحتي با آپديت ويندوز ازامکانات جديد بهره مند شويد اما در صورتي که ويندوز شما فعال نباشد قادر به استفاده از ابزار و امکانات جديد ويندوز نخواهيد بود، براي همين فعال سازي ويندوز از اهميت بالايي برخوردار است.
 

آيا ويندوز نصب شده اکتيو است؟
در صورتي که مي خواهيد از فعال يا غير فعال بودن ويندوز خود مطمئن شويد مي توانيد از طريق ذيل متوجه شويد که آيا ويندوز شما فعال مي باشد يا خير؟
     - در صورتي که از ويندوز 7 استفاده مي کنيد بر رويMy Computer  و براي ويندوز 10 بر روي آيکون  This PC کليک راست کنيد.
     - 
گزينه ي Properties را انتخاب کنيد.
     - 
در صفحه ي باز شده و از قسمت Windows Activation  مي توانيد از وضعيت فعال يا غير فعال بودن ويندوز خود مطلع شويد.
     - 
در صورت فعال بودن ويندوز مي توانيد عبارت " Windows is activated " را مشاهده کنيد و در صورتي که ويندوز شما فعال نباشد عبارت " Windows is not activated " براي شما نمايش داده خواهد شد.
 

 


عدم مشاهده آيکونها بر روي دسکتاپ
همان طور که اشاره شد بعد از نصب ويندوز با کليک راست بر روي آيکون My Computer  يا This PC مي توانيد از وضعيت اکتيو بودن ويندوز خود مطلع شويد البته گاهي ممکن است در ويندوزهاي مختلف به خصوص در ويندوز 10 آيکون هاي صفحه نمايش يا دسک تاپ براي شما نمايش داده نشود در صورت مواجه شدن با اين مشکل مي توانيد مقاله ي عدم نمايش آيکون هاي دسکتاپ در ويندوز 10 را مطالعه کنيد، در اين مقاله به تفصيل در خصوص علت و راه حل مشکل عدم نمايش آيکون ها آموزش هاي کاربردي را براي شما همراهان رايانه کمک ارائه داده ايم.
 

آموزش فعال سازي ويندوز با نرم افزار
يکي ديگر از روش هاي اکتيو و فعال سازي ويندوز کمک گرفتن از نرم افزارهاي مختلف در اين زمينه مي باشد که به کمک آن ها مي توانيد ويندوز را کرک کرده و فعال کنيد، استفاده از اين نرم افزارها به خصوص براي کشور ايران که خريد نسخه هاي اورجينال ويندوز دشوار است مناسب مي باشد، از جمله دلايل مهمي که خريد نسخه هاي اورجينال را در ايران با مشکل مواجه کرده است مي توان به موارد ذيل اشاره کرد:
     - 
بالا بودن هزينه ي خريد ويندوزهاي اورجينال
     - مشکل در پرداخت آنلاين هزينه ها به دليل شرايط تحريم درگاه هاي بانکي
 
آموزش نرم افزار KMSpico براي فعال سازي ويندوز و آفيس
يکي از نرم افزارهاي محبوب براي فعال سازي ويندوز هاي 7، 8 ، 8.1 و 10 نرم افزار KMSpico  مي باشد، استفاده از اين برنامه بسيار ساده بوده و نياز به اتصال اينترنتي ندارد نکته ي قابل توجه در استفاده از نرم افزار KMSpico اين است که علاوه بر اين که به شما در فعال سازي و اکتيو کردن ويندوز کمک خواهد کرد اين امکان را نيز به شما مي دهد تا به کمک آن بتوانيد برنامه ي MSOffice  را نيز فعال کنيد.
در صورت مواجه شدن با ارور msvcp140.dll در هنگام نصب برنامه ي KMSpico و يا ديگر نرم افزار ها پيشنهاد مي کنيم مقاله ي رفع ارور msvcp140.dll  را مطالعه بفرماييد.
     - 
در ابتدا بايد آنتي ويروس را غير فعال کنيد.
     - 
بعد از دانلود، برنامه ي KMSpico  را نصب کنيد.
     - 
نرم افزار را اجرا کنيد، حال در صفحه ي باز شده بر روي دکمه اي با رنگ قرمز کليک کنيد تا فعال سازي آغاز شود.
     - 
تنها با يک کليک ساده علاوه بر فعال سازي و اکتيو کردن ويندوز مي توانيد برنامه هاي آفيس را نيز فعال کنيد.
 

 


آموزش فعال سازي ويندوز با کد فعالسازي
بعد از خريد لايسنس ويندوز به صورت قانوني در قدم بعدي بايد براي رجيستر کردن ويندوز اقدام کرد، براي اين کار کافي است از طريق بخش تنظيمات ويندوز، گزينه ي Update & Security را انتخاب کنيد، حال بايد گزينه ي Activation را از بخش سمت چپ صفحه پيدا کرده و بر روي آن کليک کنيد.
بعد از آن با انتخاب گزينه ي Change Product Key کد مربوطه را در کادر باز شده وارد کرده و بر روي Next کليک کنيد با انجام اين عمليات ويندوز شما فعال و اکتيو خواهد شد.
 

 



کلام آخر:
ضمن تشکر از همراهي شما تا پايان مقاله ي " فعال سازي ويندوز و آفيس" اميدواريم مطالب ارائه شده در اين بخش مورد توجه شما عزيزان قرار گرفته باشد، در صورت وجود هر گونه مشکل در زمينه فعال سازي و اکتيو کردن ويندوزهاي مختلف مي توانيد از طريق شماره هاي9099071540  و 021-7129 با همکاران ما در رايانه کمک تماس حاصل فرماييد.

منبع : www.itna.ir

معلم...
ما را در سایت معلم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر osttudentt بازدید : 199 تاريخ : يکشنبه 14 فروردين 1401 ساعت: 2:24

لینک دوستان

خبرنامه